Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ

Σε ένθετο μαζί με την Ανακοίνωση 2015/23
Ιανουάριος 2015

1. Απεμπλοκή των συνταξιούχων της ΤτΕ, που λαμβάνουν σύνταξη μόνο από αυτήν, από διαδικασίες ελέγχου (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε), οι οποίες αφορούν συνταξιούχους ασφαλιστικών ταμείων που έχουν κρατική χρηματοδότηση.  

2. Απόρριψη κάθε διαδικασίας ενσωμάτωσης των συνταξιούχων της ΤτΕ σε λογικές Ενιαίου Ταμείου Μισθωτών ή Φορέα Απονομής Συντάξεων ή κατάργησης και συγχώνευσης της επικουρικής σύνταξης με την κύρια, αφού πλέον η Τράπεζα ενεργεί η ίδια την ασφάλιση του προσωπικού της, με ίδιους πόρους. Το πολυνομοσχέδιο για τα επικουρικά Ταμεία, όπως διευκρινίζει και η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας, δεν αφορά την ΤτΕ.

3. Απόκρουση κάθε λογικής εκχώρησης του Προγράμματος Μετεργασιακών Παροχών σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία ή μετατροπής του σε επαγγελματικό ταμείο. Η απάντηση της ΤτΕ σχετικά με την απαλλαγή της από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α., με κύριο επιχείρημα την υπερνομοθετική ισχύ του Καταστατικού της, αποτελεί απάντηση σε όλους εκείνους που επί μήνες προσπαθούν να μας οδηγήσουν σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία.

4. Υπογραφή Ειδικής Σ.Σ.Ε. για τη μετατροπή του Προγράμματος Μετεργασιακών Παροχών σε μέρισμα για όλο το προσωπικό, με συνέχιση της λειτουργίας του εντός της ΤτΕ, σύμφωνα με τις Σ.Σ.Ε. των ετών 1948, 1951 και 2012, αλλά και σειρά αποφάσεων του Γ.Σ. της ΤτΕ, ειδικότερα επί θητείας του Υποδιοικητή Ε. Κουράκου. Το νέο μέρισμα, στις σημερινές συνθήκες, θα πρέπει να υπολογίζεται σε 14,5 μερίσματα όσα και τα μερίδια των σχετικών κρατήσεων και να αποτελεί παράγοντα εξισορρόπησης των λαμβανόμενων και προσδοκώμενων συντάξιμων αποδοχών, με τη μεταφορά σε αυτό, των μειώσεων των συντάξεών μας που παραμένουν στο φορέα (για εμάς ΤτΕ).

5. Αμεση ενίσχυση των χαμηλοσυνταξιούχων της ΤτΕ με θεσμικά κατοχυρωμένο τρόπο, με προοπτική σταδιακής επανασύνδεσης των συντάξεων όλων των συνταξιούχων της ΤτΕ, σύμφωνα  με τα χρόνια ασφάλισης και το βαθμό. 

6. Αμεσα μέτρα αντιμετώπισης των περικοπών, οι οποίες πραγματοποιούνται καθ’ υπέρβαση της θεσμικής ανεξαρτησίας της ΤτΕ και της απαγόρευσης χρηματοδότησης λογαριασμών του Δημοσίου από αυτήν. Μέχρι την επίτευξη ολοκληρωμένης θεσμικά λύσης στο πρόβλημα των συνεχών μειώσεων των καθαρών αποδοχών της μηνιαίας σύνταξης, τα μέτρα αυτά θεωρούμε πως μπορεί, συνδυαστικά, να είναι:
- Αποτύπωση, στην ατομική συνταξιοδοτική μερίδα του κάθε συνταξιούχου, του συνόλου των περικοπών οι οποίες έχουν προκύψει μετά το 2010 στις συντάξιμες αποδοχές του.
- Πληρωμή του φόρου εισοδήματος από τις καταγεγραμμένες απώλειες του εισοδήματος κάθε συναδέλφου συνταξιούχου, όπως αυτές παρακρατούνται, απεικονίζονται στην ατομική συνταξιοδοτική του μερίδα και παραμένουν στον φορέα (για εμάς ΤτΕ).
- Επαναχορήγηση των δώρων και του επιδόματος αδείας τουλάχιστον στο μέρισμα (επικουρική+Πρόγραμμα Μετεργασιακών Παροχών). Σημειώνεται πως η ΕΤΕ εξακολουθεί, και σωστά, να καταβάλλει δώρα και επιδόματα στους συνταξιούχους της στο μέρισμα-επικουρική.
- Πάγωμα των κρατήσεων των μηνιαίων δόσεων των προσωπικών δανείων, μέχρι την οριστική εξομάλυνση του νέου συστήματος κρατήσεων του φόρου εισοδήματος, και έναρξη εκ νέου των κρατήσεων αυτών από 1.1.2016.
- Συνυπολογισμός και εκ νέου υπολογισμός του πραγματικού ύψους των οφειλών, των ληφθέντων στεγαστικών δανείων, σύμφωνα με α. το ύψος των σημερινών εμπορικών αξιών των ακινήτων σε σχέση με αυτές της περιόδου δανεισμού και β. το σημερινό ύψος συντάξιμων αποδοχών σε σχέση με τις δίκαια και εύλογα προσδοκώμενες συντάξιμες αποδοχές, με τις οποίες και δανεισθήκαμε. Επί του προκύπτοντος ποσού, εφαρμογή των μέτρων οικονομικής ανακούφισης που έχουν ήδη ληφθεί.
- Άρση της παρακράτησης, από την κύρια και επικουρική σύνταξη, της Εισφοράς Αλληλεγγύης, τα ποσά της οποίας αποδίδονται στο Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (Α.Κ.Α.ΓΕ.) για την κάλυψη ελλειμμάτων ασφαλιστικών ταμείων που έχουν κρατική χρηματοδότηση. Η παρακράτηση και καταβολή αυτής της εισφοράς, αφ ενός αποτελεί έμμεση χρηματοδότηση του Κρατικού Προϋπολογισμού γεγονός το οποίο απαγορεύεται από την ΕΚΤ και αφετέρου δεν αφορά τους συνταξιούχους της ΤτΕ, διότι το Σύστημα Ασφάλισης Προσωπικού της ΤτΕ δεν χρηματοδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό (άρθρο 37 Ν.3863/2010). Ειδικότερα πρέπει άμεσα να αρθεί από την επικουρική, όπως και σωστά οι συνταξιούχοι της Ε.Τ.Ε., δεν καταβάλουν εισφορά  στο μέρισμα-επικουρική.
- Επανεξέταση της εφαρμογής του πλαφόν ή της εφαρμογής του στο καθορισμένο ύψος ως καθαρού ποσού, δηλαδή μετά τις νόμιμες κρατήσεις, με υπολογισμό των οικογενειακών επιδομάτων και των προσαυξήσεων των χρόνων πέραν των 35, από το Σύστημα Ασφάλισης Προσωπικού της ΤτΕ, όπως αυτό δεσμεύεται από τα καταστατικά των πρώην ταμείων. Σημειώνουμε πως οι διατάξεις των πάσης φύσεως περικοπών δεν αποτελούν γενικές δατάξεις νόμων, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 37Α του Καταστατικού της ΤτΕ, η εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πραγματοποιείται μόνο μετά από απόφαση του Συμβουλίου Ασφάλισης.

7. Καμιά μεταβολή των ασφαλιστικών κρατήσεων-εισφορών των πρωτοασφαλιζόμενων πριν την 31.12.1992. Μελέτη για σταδιακή εναρμόνιση των κρατήσεων και παροχών όλου του προσωπικού στο ανώτερο επίπεδο.

8. Ανάληψη της ευθύνης του Ταμείου Υγείας από την ίδια την ΤτΕ, εναρμονιζόμενη έτσι πλήρως στην ευθύνη της για το όλο κύκλωμα ασφάλισης του προσωπικού της. Διασφάλιση σε κάθε περίπτωση της συνέχισης της λειτουργίας του εντός της Τράπεζας, με αποτροπή κάθε δυνατότητας προσφυγής σε ιδιωτικά ασφαλιστικά συμφέροντα.

9. Ορθολογική διαχείριση των οικονομικών του Σ.Σ.Τ.Ε., πλήρης διαφάνεια και πρόσβαση των μελών του, και ειδικά αυτών του Δ.Σ., σε όλα τα παραστατικά των εγγραφών όλων των λογαριασμών που αποτυπώνονται στον Ισολογισμό του. Μείωση της μηνιαίας εισφοράς (συνδρομής) των μελών του.

10. Δημοκρατική λειτουργία του Σ.Σ.Τ.Ε., συμμετοχή των εκπροσώπων όλων των Κινήσεων σε διαπραγματεύσεις, πλήρης διαφάνεια των λειτουργιών του, πρόσβαση των μελών του στις αποφάσεις και τα νομικά  κείμενα. Πλήρης ισοτιμία των μελών του σε αποφάσεις για τους λογαριασμούς ενίσχυσης και αλληλεγγύης, έλεγχος και συμμετοχή όλων των μελών του Δ.Σ. σε θέματα διαχείρισης οικονομικών παροχών και ενισχύσεων. Επεξεργασία ενός σύγχρονου Καταστατικού με συλλογικές διαδικασίες βάσης.

11. Ενίσχυση των δραστηριοτήτων πολιτισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης του Σ.Σ.Τ.Ε. Αναζήτηση, μέσα από διάλογο με τους ίδιους τους συναδέλφους, μιας διαφορετικής προσέγγισης των θεμάτων αυτών, που εκτός άλλων, να οδηγεί στην ανάδειξη πολύπλευρα των  δημιουργικών ταλέντων των συναδέλφων.

12. Συζήτηση για το αναγκαίο, σήμερα, επίπεδο των σχέσεών μας με την Ο.Σ.Τ.Ο.Ε., με βάση  τις εξελίξεις στο επίπεδο των Κεντρικών Τραπεζών (ενοποίηση σταδιακά των λειτουργιών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο), αλλά και αυτών των εμπορικών τραπεζών.                                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου